Verslag van de VeluweRally en “ verder

Een klein groepje Aquaviters had besloten om dit jaar de Veluwe Rally te varen. Dik en Leen de 100 naar Kampen en Martine en Rik de 50 van Giesbeek naar Deventer

Zaterdag aan gekomen op de “camping” bij Giesbeek waar het nat was en af en toe regende. Dit mocht de pret niet drukken en we hebben de avond toch nog grotendeels droog al kwebbelend voor de tent doorgebracht.

Zondag 30 september om 06.30 luid kabaal, het weksignaal voor de honderd. Ook maar de tent uitgegaan en begonnen met opruimen. De honderd vertrok om 7.30u en de 50 om 8.00u dus er was tijd over om de honderdgangers uit te zwaaien. Daarna om 8 uur zelf van start. Eerst een klein halfuurtje peddelen naar de IJssel . Het weer was lichtbewolkt en weinig wind, prima dus. Op de IJssel kregen we een prachtige zwiep van de stroom en met een gangetje van zo'n 10km per uur op naar Deventer. Hier het aandenken opgehaald of, zoals ik het noem: de medaille gescoord, en toen doorgevaren naar Veessen. Totaal gevaren afstand die dag ca 65km.

Hier hebben we de tent op gezet en na een heerlijke warme douche kwamen de meevaarders van het stuk “verder” aanzetten. We hadden afgesproken om met Wout Wim en Louis de reis kamperend naar Almere te vervolgen met dien verstande dat Martine dinsdag weer centjes moest gaan verdienen en dus opgehaald zou worden. Na een koude avond en nacht maandagmorgen op weg naar Kampen. Wederom prima weertje droog en af en toe wat zon. Wel was er veel , heel veel, dauw dus ondanks de zon moesten we toch kletsnat inpakken. Naar Kampen was een lekker tochtje zonder malheur en tegen vieren kwamen we bij het geplande jachthaventje. Prima plekje Wout ! Na wat gezoek vonden we de havenmeester en mochten we kamperen op een klein eilandje. Het was een prachtig plekje maar we waren niet de enige gasten ! Nadat we gesetteld waren en eens goed om ons heen keken zagen we tientallen ratjes om ons heen. Na het eten zaten ze vrijwel direct onder onze picknicktafel. Alles dus maar goed opgeborgen en de vuilnis opgehangen. ‘s Nachts wel wat geritsel gehoord maar de volgende dag bleek er niets te zijn vernield door onze medebewoners.

Wederom redelijk droog ingepakt en op naar Elburg. Hier aan de overkant bij de Riviera Camping in de jachthaven geslapen. Op dit punt werd Martine door haar eigen “Teun” opgehaald en moesten we verder zonder ons “zonnetje”. Omdat we wat aan de late kant waren, het was al donker , zijn we maar in het nabije restau- rant “De Fazant” wat gaan eten. Het waaide wat en al snel werd alles een keer echt door en door droog.

De volgende morgen, woensdag dus nog net droog ingepakt maar eenmaal goed op weg begon het te plenzen . Het was maar een buitje, maar wel van 10.30 tot 16.30u! Onze lunch gebruikten we kletsnat onder een boom op een eiland in de stromende regen. Maar !!!! bij aankomst op de camping even na Zeewolde in het Nuldernauw was het gelukkig weer droog. Na het gebruikelijke ritueel van douchen en tentopzetten samen in het donker ons potje gekookt en gegeten.

Donderdag doorgepeddeld naar Almere waar we tegen 17.00uur aankwamen.

Dan nog de Honderdgangers : ze hebben het allebei gehaald , dat dwingt toch respect af !

Een lekker weekje en een mooie afsluiting van het kampeer seizoen.

Alhoewel er iets gefluisterd wordt over een “winterkampje”in de Biesbosch of iets dergelijks ……